Kako izvršiti provjeru prije vožnje na vašem brdskom biciklu

Napravite ovu brzu provjeru u više koraka prije nego što izađete na stazu

Važno je pregledati svoj brdski bicikl prije svake vožnje kako biste izbjegli nezgode na stazi. Da bismo brzo i lako zapamtili korake, koristimo metodu „M“. Svaka od pet točaka slova “M” označava kontrolnu točku u vašem pregledu. Krenut ćete od zadnjeg točka, pomaknuti se do stuba sjedala, do pedala, do upravljača i dole do prednjeg točka. Naučite kako izvršiti provjeru prije vožnje slijedeći naš korak po korak video i upute u nastavku.

Korak po korak provjera brdskog bicikla prije vožnje

“M” tačka # 1

Prva tačka “M” je zadnji točak.

 

Pričvrstite pumpu i pobrinite se da vam je guma napuhana u preporučenom obimu pritiska koji je utisnut na bočnoj strani gume. Idealan pritisak u gumama stvar je ličnih preferencija i može ovisiti o raznim elementima, poput mjesta na kojem vozitei da li imate tubeless ili ne, ali trebali biste ciljati na sredinu preporučenog PSI raspona i od tamo se prilagoditi.

 

Želite dovoljan pritisak u gumama da vam ivica  ne dohvaća o tlo, ali ne previše da gubite vuču. Ako je vaš pritisak prenizak, riskirate vožnju sa praznom gumom, a ako je pritisak previsok, nećete postići dobru vuču.

 

Profesionalni savjet: Ako koristite podešavanje tubeless guma, preporučujemo vam da dodate svježu tubeless smjesu svakih 6 mjeseci.

 

Provjerite istrošenost kočionih pločica i zavrtite kotač kako bi se osiguralo da se slobodno vrti kroz kočnice bez trljanja. Ako točak dohvaća kočnice provjerite da li pravilno leži u nosačima, a ako ne  možda ćete trebati prilagoditi kočnicu.

“M” tačka # 2

Pomaknite se do sedla i zarotirajte ga s jedne na drugu stranu. Uvjerite se da je stezaljka stuba sjedala čvrsto pričvršćena i da sedlo i nosač sjedala sigurno držite na svom mjestu.

 

Testirajte svoj dropper kako biste bili sigurni da radi, pritiskom na ručicu i pritiskanjem sedla rukom.

 

Zatim, postavite bicikl na tlo, spustite stražnji dio bicikla s otprilike visine gležnja. Slušajte ima li zveckanja ili drugih neobičnih zvukova. To može značiti da je nešto labavo ili istrošeno i da to treba odnijeti vašem lokalnom trgovcu Trek-a na servis.

“M” tačka # 3

Sada se pomaknite dolje do radilice – srednje tačke “M.” Zavrtite obje pedale i provjerite ima li škripanja ili drugih zvukova.

 

Zatim, uhvatite obje pedale i zakrenite ih bočno u stranu, provjerite ima li lufta u sistemu pedale ili ručice.

 

Zatim zavrtite ručicu unatrag i osluškujte ima li škripanja ili zapinjanja na lancu ili u sistemu prebacivanja.

 

Obična buka lanca može samo značiti da vaš lanac treba podmazati, ali zvukove koji se jave prilikom šiftanja obično treba odnijeti u ovlašteni servis radi detaljnijeg pogleda.

 

“M” tačka # 4

Pomaknite se od ručice do upravljača. Postavite bicikl na tlo, spustite prednji dio bicikla s otprilike visine gležnja. Oslušujte pojavu bilo kakvog zvečanja ili druge neobične zvukove, baš kao što ste to učinili i sa stražnjim dijelom bicikla.

 

Obavezno uvrnite područje guvernala kako biste osigurali da stablo i upravljač budu čvrsto zategnuti – pogledajte video za demonstraciju.

 

Zatim stisnite kočnicu kako biste bili sigurni da se uključuje, bez povlačenja ručice do kraja na upravljaču. Ako kočnice ne rade ispravno, zamjenski dijelovi i servis mogu se naći kod vašeg lokalnog trgovca Trek-a.

 

“M” tačka # 5

Konačna tačka “M” je prednji točak. U osnovi ćete ponoviti isti postupak koji ste koristili za zadnji točak.

 

Pričvrstite pumpu i provjerite je li guma napuhana do srednjeg opsega preporučenog pritiska. Preporučeni PSI možete provjeriti na bočnoj strani gume. Ako je pritisak prenizak, napuhajte gumu u preporučenom opsegu. 

 

Na kraju zavrtite prednji točak kako biste se osigurali da se slobodno vrti kroz kočnice bez trljanja. Ako se protrljaju i provjerili ste da li točak pravilno leži, možda ćete trebati podesiti kočnicu.

BONUS SAVJET: Provjerite suspenziju

Redovito biste trebali provjeravati postavke ovjesa mjerenjem udaljenosti između brtvenih prstenova i amortizera ili viljuški. Nakon tipične vožnje, udaljenost o-prstena treba odgovarati zadanom hodu vašeg amortizera ili hodu viljuške. Ako ne postižete puni hode, možda ćete htjeti pokušati smanjiti PSI. Ako o-prsten putuje predaleko ili klizi s amortizera, možda ćete htjeti povećati PSI.

 

Imajte na umu da su individualne preferencije i stil vožnje važni faktori u pronalaženju postavki ovjesa koje vama odgovaraju. Eksperimentirajte s različitim nivoima popuštanja i odskoka dok ne pronađete kombinaciju koja najbolje odgovara načinu vožnje brdskim biciklom.

 

Pomoću našeg kalkulatora ovjesa možete optimizovati postavke ovjesa za svoju težinu u vožnji.

 

Pogledajte kalkulator >>

To je to! Prilično jednostavno, zar ne? Pored obavljanja provjere prije vožnje i osnovnog održavanja kod kuće, poput napuhavanja guma i podmazivanja lanca, redovito održavanje kod vašeg lokalnog trgovca Trek-a održavat će i nesmetano funkcioniranje komponenata te može uhvatiti probleme prije nego što postanu problemi. 

Tekst preuzet sa:
https://blog.trekbikes.com/en/2021/04/05/how-to-do-a-pre-ride-check-on-your-mountain-bike/